Bądź widoczny, wyjdź z cienia, pokaż się, niech o tobie mówią – krzyczą pijarowcy. Czy to oznacza, że mamy tylko dwie możliwości – wyróżnić się albo zginąć? Tak, ale bądź spokojny. Znamy bezbolesny sposób i wiemy, na czym powinieneś skoncentrować plan rozwoju firmy, by osiągnąć sukces.
Buduj, nie zmyślaj
Kreacja wizerunku może mieć na celu stworzenie takiego obrazu przedsiębiorstwa, które w oczach jego pracowników, kontrahentów czy klientów będzie wydawało się atrakcyjne. Nie brzmi to źle, prawda? Pamiętajmy jednak, że stworzony zazwyczaj na potrzeby chwili wizerunek nie obroni się przez długi czas. Co w takim razie należy zrobić?
Strategia marki nie powinna opierać się na kreowaniu wizerunku, ale na budowaniu go
Przy dużej konkurencji na rynku, przedsiębiorstwa, działające na prężnie rozwijającym się rynku nieruchomości, a także w sektorach budowlanym i architektonicznym, powinny konsekwentnie budować swój pozytywny wizerunek. Zatem, jest to proces, którego się nie kreuje. Wydobywając z zasobów firmy jej cechy, na nich opieramy budowę strategii wizerunkowej. Jak znaleźć te cechy? Na początek przyjrzyj się swoim zasobom i zastanów się, w czym Twoja firma jest lepsza od innych. Nie zachęcaj klientów najwyższą jakością czy najlepszą obsługą – tym próbują do siebie przyciągnąć wszyscy.
Z pomocą przyjdzie strategia koncentracji, która polega na rozwijaniu tego, w czym jesteś najlepszy i za co najbardziej cenią nas klienci, kontrahenci i wspólnicy. Dzięki temu ukierunkujesz całą organizację na to, co najefektywniejsze, a Twoje działania handlowe będą spójne z aktywnością marketingową i promocyjną firmy. Przygotowanie oferty, zgodnej ze strategią koncentracji nie tylko zaspokoi potrzeby klientów, ale również umocni wizerunek marki. Jeśli masz trudności z określeniem najmocniejszych stron Twojej firmy, warto zasięgnąć rady ekspertów w dziedzinie budowania marek.
Jak to zrobiliśmy w JN Partners?
Czy łatwo było znaleźć wyróżnik w JN Partners? Nasze działania opieramy na wiedzy z zakresu doradztwa strategicznego i transakcyjnego oraz wyceny nieruchomości, a także umiejętnościom z dziedzin Public Relations i Employer Brandingu. Wymieszaliśmy nasze kompetencje, sprawdziliśmy, w jakich branżach mamy największe doświadczenie i gdzie możemy nazywać siebie ekspertami i okazało się, że zakres naszych specjalizacji najwięcej dobrego wniesie do sektorów: nieruchomości, budowlanego oraz architektury. Wyróżniają nas więc: kilkunastoletnie doświadczenie w budowania marek eksperckich w wybranych branżach, świetne zrozumienie i znajomość trendów w świecie nieruchomości, architektury i budowlanki. Dzięki tym umiejętnościom, skutecznie wspieramy firmy i przedsiębiorstwa w zarządzaniu wizerunkiem i markami własnymi. Wykorzystując wiedzę z zakresu budowania dobrych struktur komunikacyjnych, dbamy o spójność wizerunkową i sprawujemy strategiczny nadzór nad inwestycjami, markami oraz produktami w zakresie strategii biznesowych.
Jak Ty mógłbyś to zrobić?
W JN Partners wychodzimy z założenia, że najważniejsi są ludzie, dlatego poszukiwania wyróżników zacznij od Ciebie i Twoich pracowników, bo to wy budujecie osobiste relacje z klientami. Szukaj narzędzi marketingowych, ponadprzeciętnie realizowanych w obrębie firmy, którą zarządzasz. Szukaj przejawów ponadprzeciętności w konkretnych, wybranych elementach. Stawiając ambitne wyzwania i stale monitorując przewagę nad konkurentami w wybranym obszarze, kontroluj przewagę konkurencyjną. Sztuką jest wybranie takiego obszaru budowania przewagi, aby pokrywał się z zaspokajaniem potrzeb dużej, stale rozwijającej się grupy klientów.
Zaistnienie w świadomości klientów czy potencjalnych partnerów biznesowych, ale także pracowników, przełoży się na wyniki biznesowe. Zrobimy z wyróżnika oś komunikacji Twojej marki i nauczymy klientów, co czyni Twoją markę wyjątkową. Ty i Twoi pracownicy poczują się wyjątkowi, opowiadając o swojej wyjątkowości. Pozycjonujemy korzyści, jakie dajemy i obiecujemy klientowi konkretne wrażenie po skojarzeniu z naszymi usługami i produktami.
Chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć budowanie marki osobistej lub firmowej? Zadzwoń do nas lub umów się na konsultację: kancelaria@jnpartners.pl
iwona.jarmuszewska@jnpartners.pl
+48 781 393 498
Strona zrobiona w WebWave.
KONTAKT
Zostaw kontakt do siebie. W odpowiedzi wyślę więcej szczegółów.