Buduj, nie zmyślaj
Kreacja wizerunku może mieć na celu stworzenie takiego obrazu przedsiębiorstwa, które w oczach jego pracowników, kontrahentów czy klientów będzie wydawało się atrakcyjne. Nie brzmi to źle, prawda? Pamiętajmy jednak, że stworzony zazwyczaj na potrzeby chwili wizerunek nie obroni się przez długi czas. Co w takim razie należy zrobić?
Strategia marki nie powinna opierać się na kreowaniu wizerunku, ale na budowaniu go
Przy dużej konkurencji na rynku, przedsiębiorstwa, działające w branży nieruchomości, a także w sektorach budowlanym i architektonicznym, powinny konsekwentnie budować swój pozytywny wizerunek. To proces, którego się nie kreuje – wyróżniki wyciągamy z zasobów firmy. Jak znaleźć te cechy? Na początek przyjrzyj się swoim zasobom i zastanów się, w czym Twoja firma jest lepsza od innych. Nie zachęcaj klientów najwyższą jakością czy najlepszą obsługą – tym próbują do siebie przyciągnąć wszyscy.
Z pomocą przyjdzie strategia koncentracji, która polega na rozwijaniu tego, w czym jesteś najlepszy i za co najbardziej cenią nas klienci, kontrahenci i wspólnicy. Dzięki temu ukierunkujesz całą organizację na to, co najefektywniejsze, a Twoje działania handlowe będą spójne z aktywnością marketingową i promocyjną firmy.
Jak to zrobiliśmy w JN Partners?
Czy łatwo było znaleźć wyróżnik w JN Partners? Nasze działania opieramy na wiedzy z zakresu doradztwa strategicznego i transakcyjnego oraz wyceny nieruchomości, a także umiejętnościom z dziedzin Public Relations i Employer Brandingu. Połączyliśmy nasze kompetencje, sprawdziliśmy, w jakich branżach mamy największe doświadczenie i gdzie możemy nazywać siebie ekspertami. Okazało się, że nasz największy wkład wnosimy do sektorów: nieruchomości, budowlanego oraz architektury.
Wyróżniają nas więc: kilkunastoletnie doświadczenie w budowaniu marek eksperckich, świetne zrozumienie trendów w świecie nieruchomości, architektury i budowlanki. Dzięki temu skutecznie wspieramy firmy w zarządzaniu wizerunkiem i markami własnymi.
Jak Ty mógłbyś to zrobić?
W JN Partners wychodzimy z założenia, że najważniejsi są ludzie, dlatego poszukiwania wyróżników zacznij od Ciebie i Twoich pracowników, bo to wy budujecie osobiste relacje z klientami. Szukaj narzędzi marketingowych realizowanych ponadprzeciętnie w Twojej firmie. Stawiając ambitne wyzwania i monitorując przewagę konkurencyjną, kontroluj ją w czasie.
Zaistnienie w świadomości klientów czy partnerów biznesowych przełoży się na wyniki biznesowe. Wyróżnik stanie się osią komunikacji Twojej marki i pozwoli klientom zapamiętać, co czyni Cię wyjątkowym.
Chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć budowanie marki osobistej lub firmowej? Zadzwoń do nas lub umów się na konsultację: kancelaria@jnpartners.pl